Ghid Complet al Codurilor de Eroare pentru combinele Claas: Tot ce Trebuie să Știi
Combinele agricole moderne sunt echipate cu sisteme electronice complexe care monitorizează constant performanța și funcționalitatea echipamentului. Când apare o problemă, aceste sisteme afișează coduri de eroare specifice pentru a ajuta operatorii și tehnicienii să identifice și să rezolve rapid problemele.
În acest articol, vă prezentăm un ghid complet al codurilor de eroare pentru combinele agricole Claas , cu accent pe combinele și tocătoarele de furaje. Înțelegerea acestor coduri vă poate economisi timp și bani, prevenind deteriorarea suplimentară și minimizând timpii de nefuncționare.
Cum să Utilizați Acest Ghid
Atunci când întâmpinați un cod de eroare pe afișajul utilajului dvs., utilizați funcția de căutare a browserului (de obicei accesibilă prin apăsarea Ctrl+F) pentru a găsi rapid codul respectiv în lista de mai jos. Fiecare cod include modulul afectat și o descriere detaliată a problemei.
Girofar galben cu bec H7
Vezi produsulSpray pentru curele
Vezi produsulLista Completă a Codurilor de Eroare
E-1 - CAB - Presiune scăzută a uleiului de motor
E-2 - CAB - Nivel scăzut de ulei de motor
E-3 - CAB - Pompă de apă defectă
E-4 - CAB - Temperatură ridicată a lichidului de răcire
E-5 - CAB - Temperatură prea ridicată a sistemului hidraulic de propulsie
E-6 - CAB - Frână de parcare aplicată
E-8 - EFA - Tensiune de alimentare defectuoasă a potențiometrului de propulsie, senzor de temperatură a lichidului de răcire defect
E-11 - CAB - Presiune sau nivel scăzut al uleiului hidraulic de propulsie
E-12 - CAB - Temperatură prea ridicată a aerului de admisie
E-13 - ESR - Detector de metal defect
E-14 - ESR - Întrerupere detector de metal
E-15 - CAB - Senzor de turație motor defect
E-16 - ESR - Cutie adaptor pentru cositoare autopropulsată încă conectată
E-17 - ESR - Întrerupere senzor de viteză alimentator
E-18 - ESR - Scurtcircuit senzor de viteză alimentator
E-19 - EFA - Motorul hidrostatic de propulsie nu corespunde configurației
E-20 - EFA - Modul EFA nou: Învățarea potențiometrului manetei de control al vitezei este absolut necesară
E-25 - ESR - Defecțiune în alimentarea pompei hidrostatice a alimentatorului
E-27 - EFA - Ieșire defectă a supapei PWM pentru frâna remorcii
E-30 - ESR - Supapa de oprire rapidă este permanent alimentată
E-32 - CAB - Modul punte CAN defect
E-33 - ESR - Modul ESR defect
E-34 - CAC - Modul de contur defect
E-36 - GGS - Modul GGS defect
E-37 - EFA - Modul EFA defect
E-38 - KSR - Modul controler de descărcare defect
E-39 - ATP - Modul autopilot defect
E-40 - EFA - Electrovalvă defectă pentru pompa hidrostatică - înainte
E-41 - EFA - Electrovalvă defectă pentru motorul hidraulic
E-42 - EFA - Electrovalvă defectă pentru al 3-lea magnet
E-43 - EFA - Electrovalvă defectă pentru pompa hidrostatică - înapoi
E-44 - CAB - Comunicare cu motorul eșuată
E-45 - GGS - Piatra de ascuțit nu este în poziția de parcare
E-46 - EFA - Potențiometru manetă de control al vitezei defect
E-47 - EFA - Toleranța potențiometrului manetei de control al vitezei depășită
E-48 - ESR - Metal detectat în alimentator
E-49 - ESR - Oprire a ambreiajului de alunecare al alimentatorului
E-50 - ESR - Nicio cutie adaptor pentru cositoare autopropulsată (SFM) identificată
E-51 - CAB - Nivel prea scăzut al lichidului de răcire
E-52 - ESR - Nicio detectare a vitezei alimentatorului
E-53 - ESR - Scurtcircuit al butonului extern de inversare
E-54 - EFA - Terminarea învățării din cauza expirării timpului sau a condiției incorecte de pornire
E-55 - CAB - Niciun semnal de la selectorul de viteză pentru drum
E-56 - ESR - Senzorul de viteză al unității de cosire stânga semnalează oprirea
E-57 - ESR - Senzorul de viteză al unității de cosire centrale semnalează oprirea
E-58 - ESR - Senzorul de viteză al unității de cosire dreapta semnalează oprirea
E-59 - ESR - Comutator de transmisie defect
E-60 - CAB - Schimbarea vitezei nu a avut loc
E-62 - CIS - Modul CAB defect
E-63 - CIS - Modul ESR defect
E-64 - CIS - Modul CAC defect
E-65 - CIS - Modul FEM defect
E-66 - CIS - Modul GGS defect
E-68 - CIS - Modul KSR defect
E-69 - CIS - Modul ATP defect
E-70 - CAB - Interval de service de 10 ore depășit
E-71 - CAB - Interval de service de 50 ore depășit
E-72 - CAB - Interval de service de 100 ore depășit
E-73 - CAB - Interval de service de 500 ore depășit
E-74 - ESR - Senzor de viteză atașament frontal defect
E-75 - EFA - Întreținere comutator presiune frână depășită
E-76 - EFA - Învățarea curentului motorului hidraulic eșuată
E-77 - EFA - Interval de toleranță al comutatorului neutru pentru maneta de control al vitezei depășit
E-78 - ESR - Ambreiaj Walterscheid a răspuns
E-79 - GGS - Piatra de ascuțit uzată, reajustați
E-80 - GGS - Bara de forfecare în poziția de oprire, reajustați cuțitele
E-81 - EFA - Modulul EFA nu identifică nicio turație a motorului
E-82 - CAB - Distanța dintre rolele cracker nu se ajustează
E-83 - GGS - Fără rezistență la frecare (cutie de viteze sau ax defect)
E-84 - CAB - Potențiometrul manetei de control al vitezei în afara toleranței permise
E-85 - CAC - Amortizarea oscilațiilor imposibilă cu această poziție de ridicare a atașamentului frontal
E-88 - CAB - Senzor de viteză de deplasare defect
E-89 - ATP - Niciun semnal de la comutatorul de suprascriere
E-89 - ATP - Scurtcircuit comutator de suprascriere
E-95 - CAB - Schimbarea vitezei nu este posibilă
E-96 - CAB - Nivel combustibil < 10 %
E-97 - CAB - Lubrifierea centrală goală, suprapresiune
E-98 - CAB - Cartușul filtrului de aer înfundat
E-99 - CAB - Reducere activă a puterii motorului
E-100 - CAB - Niciun semnal de la potențiometrul manetei de control al vitezei
E-101 - CAB - Tensiune scăzută a bateriei < 10 V
E-102 - CAB - Tensiune excesivă a bateriei > 16 V
E-103 - EFA - Nicio viteză cuplată
E-104 - EFA - Nicio poziție validă a cabinei
E-105 - ATP - Niciun semnal de la scannerul laser
E-106 - CAC - Niciun semnal de la senzorul de presiune de contur
E-107 - CAC - Niciun semnal de la senzorul de presiune al acumulatorului
E-108 - CAC - Niciun semnal de la senzorul tactil de contur dreapta
E-109 - CAC - Niciun semnal de la senzorul tactil de contur stânga
E-110 - CAC - Niciun semnal de la senzorul de înălțime al atașamentului frontal
E-111 - ATP - Niciun semnal de la senzorul de poziție al roții din spate
E-112 - ATP - Niciun semnal de la senzorul brațului tactil autopilot dreapta
E-113 - ATP - Niciun semnal de la senzorul tactil autopilot stânga
E-114 - KSR - Niciun semnal de la senzorul jgheabului de descărcare
E-115 - KSR - Niciun semnal de la senzorul clapetei
E-117 - KSR - Niciun semnal de la senzorul de distanță
E-118 - CAB - Tracțiunea pe 4 roți încă activă în ciuda vitezei de deplasare pe drum > 20 km/h
E-119 - KSR - Niciun semnal de la senzorul de poziție al jgheabului de descărcare
E-123 - GGS - Circuit de siguranță activat
E-124 - GGS - Eroare de operare GGS, turație incorectă a motorului sau transmisia principală nu este activă
E-125 - KSR - Stocarea opritoarelor de capăt defectuoasă
E-126 - CAC - Nicio reacție la ridicare
E-126 - CAC - Nicio reacție la coborâre
E-126 - CAC - Nicio reacție la pivotarea dreapta
E-126 - CAC - Nicio reacție la pivotarea stânga
E-130 - ATP - Niciun semnal de la electrovalva autopilot dreapta
E-131 - ATP - Niciun semnal de la electrovalva autopilot stânga
E-132 - GGS - Niciun impuls de la motorul barei de forfecare dreapta
E-133 - GGS - Niciun impuls de la motorul barei de forfecare stânga
E-134 - GGS - Linia de împământare către senzorul de ciocnire stânga sau dreapta defectă
E-149 - CAB - Aer condiționat defect
E-150 - GGS - Limitatorul pietrei de ascuțit nu este acționat
E-151 - ESR - Limitator de inversare încă activat
E-154 - ESR - Detector de metal neșters
E-155 - ATP - Comutatorul de contact al scaunului nu este închis
E-155 - ESR - Comutatorul de contact al scaunului nu este închis
E-156 - ESR - Alimentator oprit de comutatorul scaunului
E-157 - ESR - Alimentator oprit din cauza supraîncălzirii modulului - scurtcircuit
E-161 - EFA - Niciun semnal neutru de la maneta de control al vitezei
E-162 - KDS - Niciun semnal de la debitmetru, rezervor de apă gol
E-163 - KDS - Defecțiune în dozarea ULV
E-164 - GGS - Notă: Reajustarea GGS este absolut necesară!
E-166 - GGS - Zgomotele de ciocnire nu se opresc
E-167 - ESR - Alimentator oprit din cauza temperaturii excesive sau curentului excesiv al modulului
ESR E-168 - CAB - Semnal fals selector de viteză drum
E-170 - KSR - Jgheabul de descărcare nu se rotește
E-171 - KSR - Diferența poziției opritoarelor de capăt ale jgheabului de descărcare prea mică
E-172 - CAC - Diferența opritoarelor de capăt ale senzorului tactil dreapta prea mică
E-173 - CAC - Diferența opritoarelor de capăt ale senzorului tactil stânga prea mică
E-174 - CAC - Diferența opritoarelor de capăt ale înălțimii atașamentului frontal prea mică
E-175 - KSR - Diferența opritoarelor de capăt ale înălțimii jgheabului de descărcare prea mică
E-176 - KSR - Diferența opritoarelor de capăt ale clapetei prea mică
E-179 - EFA - Intrare/ieșire servo schimbător de viteze defectă
E-180 - EFA - Nu s-au obținut valori valide pentru maneta de control al vitezei
E-182 - CAC - Opritor de capăt superior neînvățat
E-183 - CAC - Opritor de capăt inferior neînvățat
E-185 - ATP - Senzorii tactili în afara poziției neutre permise
E-186 - ATP - Unghiul roții din spate nu se încadrează în toleranța permisă pentru deplasarea în linie dreaptă
E-187 - CAB - Comutarea la suprapropulsie imposibilă
E-188 - ATP - Niciun sistem de senzori conectat
E-189 - KSR - Nu toate opritoarele de capăt au fost atinse
E-190 - KSR - Diferența dintre valorile setate stânga/dreapta prea mică
E-191 - KSR - Poziția superioară a jgheabului de descărcare în afara opririi limită învățate
E-192 - GGS - Semnale CAN greșite, pornire anulată
E-193 - EFA - Scurtcircuit al senzorului de viteză al pompei hidrostatice
E-194 - EFA - Scurtcircuit al senzorului de viteză al motorului hidrostatic
E-195 - EFA - Scurtcircuit al senzorului de presiune înaltă înainte
E-196 - EFA - Scurtcircuit al senzorului de presiune înaltă înapoi
E-197 - EFA - Comutator de frână încă activ
E-198 - FEM - Niciun semnal de la potențiometrul de debit
E-199 - EFA - Comutator de eliberare deplasare neidentificat
E-200 - ESR - Nu au fost identificați senzori de viteză pe unitățile de cosire
E-201 - ESR - Senzorul de viteză al unității de cosire stânga nu este conectat
E-202 - ESR - Senzorul unității de cosire centrale nu este conectat
E-203 - ESR - Senzorul de viteză al unității de cosire dreapta nu este conectat
E-204 - ESR - Atașamentul încă în funcțiune
E-205 - ESR - Senzorul de presiune al alimentatorului hidraulic defect
E-206 - ESR - Nicio viteză a atașamentului frontal identificată
E-211 - CAB - Pinul de ieșire 2 CAB oprit din cauza temperaturii excesive
E-212 - CAB - Pinul de ieșire 3 CAB oprit din cauza temperaturii excesive
E-213 - CAB - Pinul de ieșire 15 CAB oprit din cauza temperaturii excesive
E-214 - CAB - Pinul de ieșire 16 CAB oprit din cauza temperaturii excesive
E-215 - CAB - Pinul de ieșire 29 CAB oprit din cauza temperaturii excesive
E-216 - CAB - Pinul de ieșire 30 CAB oprit din cauza temperaturii excesive
Coduri Frecvente și Soluții Rapide
Unele coduri de eroare apar mai frecvent decât altele. Iată câteva dintre cele mai comune și soluțiile recomandate:
Probleme legate de motor (E-1 până la E-5)
Aceste erori indică probleme cu motorul, cum ar fi presiune scăzută a uleiului, nivel scăzut de ulei sau probleme cu sistemul de răcire. Verificați nivelurile de ulei și lichid de răcire și inspectați vizual pentru scurgeri.
Erori de detector de metal (E-13, E-14, E-48)
Detectorul de metal este un sistem critic de siguranță care protejează utilajul împotriva daunelor cauzate de obiecte metalice. Dacă aceste erori apar, inspectați alimentatorul pentru obiecte străine și verificați cablajul și conexiunile detectorului.
Probleme cu modulele electronice (E-32 până la E-39)
Aceste erori indică probleme cu diferitele module de control. În majoritatea cazurilor, este necesară asistența unui tehnician specializat pentru diagnosticare și reparare.
Intervale de întreținere (E-70 până la E-73)
Aceste coduri indică faptul că este necesară efectuarea întreținerii programate. Nu ignorați aceste avertismente, deoarece întreținerea regulată este esențială pentru funcționarea optimă a utilajului.
Înțelegerea Modulelor
Pentru o mai bună înțelegere a codurilor de eroare, este important să cunoașteți rolul diferitelor module:
- CAB: Modulul cabinei, controlează funcțiile principale ale operatorului
- ESR: Modulul sistemului de alimentare și recoltare
- EFA: Modulul funcției electronice avansate, controlează propulsia
- GGS: Modulul sistemului de mărunțire și tăiere
- CAC: Modulul de control al conturnării automate
- KSR: Modulul de control al descărcării
- ATP: Modulul autopilotului
Întreținere Preventivă
Multe dintre aceste erori pot fi prevenite prin întreținere regulată. Iată câteva recomandări:
- Verificați zilnic nivelurile de fluide - ulei de motor, lichid de răcire și ulei hidraulic.
- Inspectați vizual pentru scurgeri, conexiuni slăbite sau deteriorări.
- Curățați regulat filtrele de aer și radiatorele.
- Urmați programul de service indicat de codurile E-70 până la E-73.
Concluzie
Înțelegerea codurilor de eroare vă poate ajuta să diagnosticați și să rezolvați rapid problemele, minimizând timpii de nefuncționare costisitori. Păstrați acest ghid la îndemână pentru referință rapidă când operați utilajul.
Deși acest articol oferă informații despre semnificația codurilor de eroare, pentru problemele complexe, vă recomandăm întotdeauna să consultați manualul utilajului sau să contactați un tehnician autorizat.
Întrebări Frecvente
Î: Ce trebuie să fac dacă apare un cod de eroare în timpul operării?
R: Opriți utilajul într-un loc sigur, notați codul de eroare și consultați acest ghid sau manualul operatorului pentru instrucțiuni.
Î: Pot reseta codurile de eroare?
R: Unele coduri se resetează automat când problema este rezolvată. Pentru altele, poate fi necesară utilizarea unui instrument de diagnosticare sau consultarea unui tehnician.
Î: Este sigur să continui operarea cu un cod de eroare activ?
R: Depinde de codul specific. Erorile legate de motor, presiune hidraulică sau temperatură ridicată pot indica probleme grave și continuarea operării poate cauza daune semnificative. Întotdeauna evaluați riscul înainte de a continua.
Î: Ce înseamnă codurile de service (E-70 până la E-73)?
R: Aceste coduri indică intervalele de service depășite: E-70 (10 ore), E-71 (50 ore), E-72 (100 ore) și E-73 (500 ore). Este important să respectați programul de întreținere pentru a preveni defecțiuni costisitoare.